TED Tam Destek Bursu

Türk Eğitim Derneği, TED Ankara Koleji ve TED Üniversitesinin ortaklığıyla “TED Tam Destek Bursuna Tam Destek Projesi” başladı. Öğrenciler her Cumartesi günü dönüşümlü olarak TED Üniversitesi ve TED Ankara Koleji yerleşkelerinde  akademik destek, spor ve sanat etkinliklerine katılmaktadırlar. Aşağıda burs kapsamında verilen derslerden görseller yer almaktadır. 

TED Tam Destek Bursu kapsamında, gönüllü olarak İngilizce ders veren Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencileri, projeye başarıyla destek vermeye devam etmektedir. Bölüm öğrencilerimizin deneyimleriyle ilgili görüşleri şu şekildedir:

 “TED Tam Destek Bursu, öğretmen olmadan önce bana çok güzel bir deneyim sağlıyor. Öğrenciyle kurulan açık iletişimin ne kadar önemli olduğunu anladım. Özellikle aktivitelerde açık ve kısa talimat çok önemli. Özel ihtiyacı olan bir öğrencinin derse katılımını arttırmak amacıyla arkadaşıyla yardımlaşmasını önerdim ve bunun işe yaradığını görmek beni oldukça mutlu etti. Bu proje, ciddi anlamda beni olumlu etkiliyor.” Gizem Helvacı

“TED Tam Destek Projesinin hem gönüllü öğrenciler olarak bizlere hem de İngilizce derslerine girdiğimiz öğrencilere her hafta farklı ve güzel şeyler kattığını düşünüyorum. Onlar açısından konuşmak gerekirse, her hafta anlatılacak dersler hakkında etkinlik bulmaya çalışan ve dersi olabildiğince eğlenceli hale getirmek isteyen iki farklı öğretmenle, bir sınıfa girmelerinin onların İngilizce'ye bakış açılarını değiştireceğini ve zaten İngilizce derslerinden keyif alanlara da farklı bakış açıları katacağını düşünüyorum. Bu katılımlarımın devamının gelmesini, hem benim hem de öğrencilerin bizlerden faydalanmasını çok isterim." Asude Bekcan

 "Bizler derslerde öğrenciyle nasıl iletişim kurulmalı, hangi aktivite daha yararlı olur gibi birçok teorik bilgi öğrenirken bu proje öğrendiklerimizi uygulamamız ve öğretmen olarak kendi güçlü ve zayıf noktalarımızın farkına varabilmemiz açısından çok büyük bir fırsat. Bu projenin eğitim ve profesyonel hayatıma kattıklarının yanı sıra manevi açıdan da çok büyük bir yeri var. Örneğin projenin kurulmasında ve yürütülmesinde emeği geçen herkesin çok heyecanlı, titiz, özverili ve en önemlisi mutlu olduğunu söyleyebilirim. Bizler ders veren öğrenciler olarak hiç sıkılmadan derse girip arkadaşlarımıza az da olsa bir şeyler öğretmenin mutluluğunu yaşıyorken eminim ki onlarda aynı şekilde sınav ve not kaygısı olmadan öğrenmeye bir o kadar istekli ve mutlular. Kısacası "İngilizce öğretmenin ve öğrenme"nin de ötesinde büyük bir proje. Eminim ki bu proje her anlamda hepimizin hayatında güzel izler bırakacak bu yüzden iyi ki bu projede yer alıyorum." Şeyda Gündoğdu

“Benim için farklı bir deneyim. Daha öncesinde Öğretmen Lisesi çıkışlı olduğum için bir haftalığına staj yapıp gözlemde bulunmuştum. Ama bu çok daha farklı bir deneyim. Umarım ileride kendimi öğretmenlik konusunda geliştirebilirim ve bu proje de buna katkıda bulunur.” Zeynep İrem Kara

“Öncelikle böyle bir projede olduğum için çok mutluyum ve kendimi çok şanslı hissediyorum. Mayıs ayının sonunda proje bittiğinde, iyi ki katılmışım ama keşke daha uzun sürseydi diyeceğime eminim. Bir sonraki sene projenin tekrar başlamasını dört gözle bekleyeceğim. Projeye katıldım çünkü öğretmenliğin mezun olduktan sonra bile gönüllü olarak yapılabilecek bir meslek olduğunu düşünüyorum. Kısacası, öğretmenlik benim için bir gönül işi. Ve eğer gönülden yapılmazsa üniversite yıllarında ne kadar iyi notlar alırsak alalım pratikte istediğimiz başarıyı elde edemeyiz.”  Aybanu Uğurlu

“Bu çalışmaya katılmış olduğum için çok mutluyum, bana mesleki anlamda pratik olanağı sağlarken, aynı zamanda bu yapılanmayı bir sosyal sorumluluk projesi olarak görüyorum. Sınıfta öğretmen rolündeyken kimi zaman toplumda hafife alınan öğretim işinin ciddi ve çok planlı bir beceri olduğunu görüyorken aynı zamanda da bazen korkmuş olduğum kadar teorik ve mükemmeliyetçi olamayacağının ayırdına vardım. Sonuna kadar projeye destek vermek niyetindeyim, umarım bu şekilde istikrarlı ve gelişerek devam edeceğim.” Pınar Pürçek

 

Pazartesi, 18 Aralık, 2017 - 17:00