1. ELT ÖĞRENCİLERİ TOPLANTISI YAPILDI!
21 Haziran 2019 Cuma günü TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Programı tarafından 1. ELT Öğrencileri toplantısı düzenlendi. Öğretmen adaylarının seçilip programa yerleştirilmesinden, eğitimlerinde izlenilen programa, mesleğe atanmalarından, meslek içi eğitimlerine, İngilizce öğretmeni yetiştirme sürecini bir bütün olarak öğretmen adaylarının bakış açısı ile değerlendirmeyi amaçlayan toplantıya 14 üniversiteden 45 öğretmen adayı katıldı. Adaylar, bölümlere öğrenci seçiminde ÖSYM tarafından uygulanan dil sınavının yerine, yabancı dil becerisini bir bütün olarak değerlendiren, süreç odaklı bir yaklaşımın daha doğru olacağını düşündüklerini belirttiler. Bunun yanında dört yıl boyunca aldıkları eğitimin teori ağırlıklı olduğunu ve ilk yıldan itibaren uygulamanın içinde olmak istediklerini ifade ettiler. Ayrıca üniversitede aldıkları eğitimdeki derslerde de değerlendirmelerin teori odaklı olmaktansa süreç odaklı olmasının ve projelerle desteklenmesinin kendileri için daha yararlı olacağına inandıklarını söylediler. Bölümlerde eleman yetersizliği sebebi ile akademisyenlerin kendi alanlarına uygun olmayan derslere girmek zorunda kalabildiklerini, bu durumun da her iki grup için de sorun yarattığını düşündüklerini söyleyen öğretmen adayları, bazı akademisyenlerin saha içi deneyime sahip olmadıklarını, bunun da teori ve uygulamayı bağdaştırmada problemlere yol açabildiğini belirttiler. Üniversite ile Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullar arası işbirliğinin de daha güçlü yapılmasının gerekliliğinin altını çizen adaylar, akademisyenlerin okullardaki okullara danışman olarak atanarak öğretmenlerin gelişimine destek vermesinin gerek mesleki gelişim, gerekse iletişim açısından faydalı olacağına inandıklarını söylediler. Öğretmen adaylarına göre teori ve uygulama odaklı bir fakülte olan Eğitim Fakültesinde görev yapan akademisyenlerden görevde yükselmeleri için sadece teori değil, teori ve uygulamayı birleştiren çalışmalar üretmelerinin beklenmesinin daha uygun olabileceğini belirttiler. Sistemdeki öğretmenlerin meslek içi eğitim programlarına katılmada motivasyon eksikliklerinin de olduğunu gözlemlediklerini söyleyen adaylar, bu konuda da çeşitli çözüm önerileri ürettiler.
Oldukça verimli geçen toplantıdan çıkan sonuçlar 28 Haziran Cuma günü 32 üniversiteden katılacak olan akademisyenlerin görüşleri ile birlikte ilgili mercilere iletilecektir.