Tarih: Date
Öğretmen eğitimi süreci; hizmet öncesi öğretmen eğitimi ve mesleğe başlayan öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yönelik uygulamaları kapsayan uzun soluklu, çok boyutlu ve çok aşamalı bir araştırma ve uygulama alanı olarak düşünülmektedir. Bu süreçte her boyut ve aşamadaki program ve uygulamaların niteliklerini geliştirmeye yönelik araştırmaların, öğretmen eğitimi ve dolaylı olarak eğitim sistemlerinin ve eğitim programlarının daha etkili ve verimli olarak uygulanmasına katkı sunacağı ifade edilebilir. Bu bağlamda hizmet öncesi eğitim dönemi sonrası öğretmenlerin meslekteki ilk yıl deneyimlerinin incelenmesi, bu süreçte öğretmen vizyonlarındaki değişimlerin keşfedilmesi ve karşılaştıkları sorunların belirlenmesi hem hizmet öncesi öğretmen eğitimi programlarının, hem öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yönelik program ve uygulamaların geliştirilmesine yönelik önemli bulgular ortaya çıkarmaktadır.
Öğretmenlerin meslekteki ilk yılları; iki ayrı dünya paradigması (hizmet öncesi öğretmen eğitimi – gerçek sınıf ortamı) ve gerçeklik şoku yaşayabilecekleri kritik bir dönem olarak açıklanmaktadır. Eskişehir Osmangazi Üniversitesinde görev yapan Dr. Onur Ergünay, 2018 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim programında tamamladığı doktora tez araştırmasında, bu kritik dönemde aday öğretmenlerin vizyonlarındaki değişimler ve karşılaştıkları zorluklara ilişkin bir çoklu durum çalışması gerçekleştirmiştir.
Dr. Onur Ergünay, gerçekleştirdiği doktora tez araştırması sürecinde bir araştırmacı olarak yaşadığı deneyimlerini, 4 Mayıs 2021 tarihinde ELEP 591 Seminer dersinde Prof. Dr. Belgin Aydın moderatörlüğünde Yüksek Lisans öğrencileri ile paylaşmıştır. Bu kapsamda bir araştırmanın kuramsal ve kavramsal çerçevesini oluşturma, araştırma amacı ve sorularını belirleme, durum çalışması araştırma deseni tercihi, bulguların sunulması ve tez araştırma sürecine ilişkin yansıtmaları kapsayan yararlı bir bilgi paylaşımı gerçekleşmiştir.