Ana içeriğe atla

Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Kayıp Parçaları Tamamlama: Ses Temelli ÇYDÖ Program Dizaynı ve Entegrasyonu!

Tarih: 

 

Ses Temelli Yabancı Dil Öğretimi (Phonics) konulu seminerimize tüm konuklarımız davetlidir.

Konuşma Özü:

İngilizce öğrenen üniversite, lise, ilkokul ve anaokulu öğrencileriyle yaşadığım deneyim ve iki dilli, iki kültürlü doğamla belirli bir kitleye uygun bir program tasarlayarak fonetik bulmacanın eksik parçalarını tamamlamaya çalıştım.
Yazma ve okuma, dil öğrenmenin yan başarısı olarak görülmüştür. "Süreçte öğrenilecek" ve "alfabeyi öğretmek yeterlidir" şeklinde ifade edilmiştir. Bununla birlikte, öğrenciler üniversiteye başladıklarında, neredeyse tamamı hiç fonemik bir tablo görmemiş veya bir süredir İngilizce öğreniyor olsalar bile İngilizce seslerinin farklı olduğuna dair bir ipucu bulamamışlardır. Neden öğrencilerin İngilizce yazmayı ve okumayı kendi başlarına öğreneceklerini varsayıyoruz?
Birinci sınıf programına yazma ve okumayı entegre etme ihtiyacı ve materyallerin uygun olmadığının keşfedilmesi, beni bulmacanın eksik parçalarını tamamlayan bir fonik program tasarlama kararına yöneltti.