Ana içeriğe atla

1. ELT Bölümleri Toplantısı Yapıldı!

 

1. ELT BÖLÜMLERİ TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ!

28 Haziran 2019 Cuma günü TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Programı tarafından 1. ELT Bölümleri toplantısı düzenlendi. 33 üniversiteden 70 öğretim üyesinin katıldığı toplantının amacı, öğretmen adaylarının programa seçilmesinden eğitimlerinde izlenilen programa, meslek içi eğitimlerine, üniversite-okul işbirliğine İngilizce öğretmeni yetiştirme sürecini bir bütün olarak değerlendirmekti. 21 Haziran tarihinde öğretmen adayları ile yapılan toplantı sonuçlarının kendileri ile paylaşılması ile başlayan toplantıda öğretim üyeleri de pek çok konuda öğrencileri ile ortak görüş belirttiler.

Mevcut İngilizce Öğretmenliği Programlarındaki kontenjan sayılarının fazla olduğunu ve bu sayının her bir programın kapasitesinin gözden geçirilerek yeniden değerlendirilmesi gerektiğini belirten akademisyenler, bölümlere öğrenci seçiminde de ÖSYM tarafından uygulanan dil sınavının dört dil becerisini dikkate alan TOEFL, IELTS tarzı bir sınava dönüştürülmesinin öğretmen adaylarının dil yeterlilik problemlerinin çözümünde bir adım olacağını öne sürdüler.

Öğretmen adayları gibi öğretim üyeleri de izlenilen mevcut programda alan eğitimi derslerinin sayısının azalmış olmasından duydukları endişeyi dile getirerek programların güncelleme çalışmaları esnasında paydaşların görüşlerinden yeterince faydalanılmamasının bir sorun olduğunu belirttiler. Öğretmenlik uygulaması ders saatlerinin ve çeşitliliğinin yetersiz kalması, seçmeli derslerin belirlenmesinde bile üniversitelere hiçbir esnekliğin sağlanmaması belirtilen sorunlar arasındaydı.

Üniversite-okul iş birliği kapsamında ise staj sürecinin hem üniversite hem de okullar tarafından aynı şekilde sahiplenilmesi gerektiği ve bu konudaki iletişimin daha sağlıklı kurulmasının önemine değinildi. Bu kapsamda arttırılacak iş birliğinin araştırma olanaklarını da kapsamasını ve bu konuda bürokratik süreçlerin kolaylaştırılması gerektiğini de belirten akademisyenler, hizmetiçi eğitim, danışmanlık, eğitim seminerleri gibi topluma hizmeti kapsayan etkinliklerin akademik ilerlemelerde dikkate alınması gereken kriterler olması gerektiğini öne sürdüler.

Toplantıda ayrıca öğretmenlerin mesleğe atıldıktan sonra gerçekleştirilen hizmet-içi eğitimlerde paydaşların görüşlerinin alınarak öğretmenlerin ihtiyaçları doğrultusunda amaç, içerik yöntem ve değerlendirmelerin belirlenmesinin altı çizilerek hizmetiçi programların farklı bölge ve okul türlerine göre çeşitlenmesi gerektiği vurgulandı. Ayrıca öğretmenlerin deneyim ve uygulamalarını paylaşabilecekleri çevrimiçi bir platformun hazırlanmasının da onların mesleki gelişimlerine son derece faydalı olduğu ifade edildi. Akademisyenler, hizmet içi eğitimlerin yurt dışı eğitim fırsatları gibi çeşitli teşviklerle ödüllendirmenin öğretmenlerin bu programlara katılmasındaki motivasyonlarını da arttıracağına inandıklarını söylediler.

2023 Vizyon Raporunda atılması beklenen adımların masaya yatırılması ve sunulan programla atılan adımların ne kadar uyum içerisinde olduğunun incelenmesi gerekliliğini belirten öğretim elemanları böyle bir toplantıda ortak bir ses olarak görüşlerini iletiyor olmaktan son derece mutluluk duyduklarını ifade ettiler.

Oldukça verimli geçen toplantıdan çıkan sonuçlar 21 Haziran tarihinde 14 üniversiteden katılan öğretmen adaylarının görüşleri ile birlikte ilgili mercilere iletilecektir.