Skip to main content

Danışma Kurulu Üyeleri

 

TED Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi ABD Danışma Kurulu

Prof. Dr. Belgin Elmas

Belgin Elmas lisans ve doktora eğitimlerini Anadolu Üniversitesinde, yüksek lisans eğitimini ise Fulbright Bursu ile Bilkent Üniversitesinde tamamlamıştır. Elmas’ın aldığı tüm dereceler İngilizce Öğretimi üzerinedir. 1989-2019 yılları arasında Anadolu Üniversitesinde çeşitli kademelerde görev yapan Elmas, Mayıs 2019’dan beri TED Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölüm Başkanı olarak görev yapmaktadır. Anadolu Üniversitesinde hizmet verdiği süre içinde Kalite Komisyonu, Bologna Eşgüdüm Komisyonu gibi değişik komisyonlarda görev yapan Aydın, Dil Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Derneğinin kurucu üyeleri arasındadır. Ayrıca 2004-2008 yılları arasında Eğitim Bilimleri Enstitü Müdür yardımcılığı, 2014-2019 yılları arasında ise Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü gibi çeşitli yönetim kademelerinde çalışmıştır. Doktora tezinde yabancı dil öğrencilerinin konuşma ve yazma konusunda duyduğu kaygı sebepleri üzerine araştırma yapan Elmas, öğretmen eğitimi, dil eğitimine teknoloji entegrasyonu, uzaktan eğitim, program geliştirme gibi çeşitli alanlarda çalışmalarını sürdürmektedir. Çeşitli konularda pek çok sayıda yüksek lisans tezi yöneten Elmas, yabancı dil eğitiminde ölçme ile ilgili iki tane doktora tezi de yürütmüştür. TÜBİTAK ve BAP projelerinde yönetici ve araştırmacı olarak çalışan, ulusal ve uluslararası pek çok konferansta sunumlar yapmış olan Elmas, dil öğretim yöntemleri, çocuklara yabancı dil eğitimi, dijital materyal geliştirme, dil öğreniminde bireysel farklar gibi çeşitli dersler yürütmektedir.

 

Beril Yücel

Beril Yücel 30 yıldır İngiliz Dili Öğretimi alanında eğitmen, öğretmen eğitmeni, ders kitabı yazarı ve yönetici olarak yer almaktadır. Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nden İngiliz Dili Öğretimi alanında lisans ve Eğitim Bilimleri alanında yüksek lisans derecesine sahiptir. Daha önce Bilkent Üniversitesi ve Başkent Üniversitesi ile TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi'nde çalıştı. TOBB Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü'nde Mesleki Gelişim Birimi'ni kurdu. Halen Türk Eğitim Derneği (TED) Genel Merkezi'nde Yabancı Diller Bölüm Başkanı olarak görev yapmaktadır. İngiliz Dili Öğretimi ve Mesleki Gelişim Derneği (TESOL Türkiye) Yönetim Kurulu üyesidir. Ulusal ve uluslararası birçok mesleki gelişim projesinde yer almıştır. Beril, ağırlıklı olarak öğretmen eğitimi, eğitim yönetimi, araştırma ve materyal tasarımı ile ilgilenmektedir.

 

Doç. Dr. Erdem Aksoy

Erdem Aksoy Orta Doğu Teknik Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümünden 2001 yılında mezun olmuştur. Ankara Üniversitesi Eğitimde Program Geliştirme bölümünden yüksek lisans derecesini 2008 yılında, doktora derecesini ise 2013 yılında almıştır. 2001 yılından itibaren çeşitli kurumlarda İngilizce öğretmeni ve okutman olarak çalışmış ve 2015 yılı itibariyle TED Üniversitesinde çalışmaya başlamıştır. Erdem Aksoy’un öğretmen eğitimi politikaları, yabancı dil eğitimi politikaları, programları ve program değerlendirme konuları üzerinde uluslararası ve ulusal yayınları ve kongre sunumları bulunmaktadır.

 

Hüseyin Baran Yılmaz

Hüseyin Baran Yılmaz 4 yıldır öğretmen ve öğrenci olarak İngiliz Dili Eğitimi alanında yer almaktadır. TED Üniversitesi'nden İngiliz Dili Öğretimi alanında lisans derecesine sahiptir. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik programında öğrenci konseyi başkanlığı ve lisans öğrencisi olarak görevine devam ederken halen TED Üniversitesi'nde görev yapmaktadır. EPDADOK'ta öğrenci temsilcisi olarak çalışarak akreditasyonun öğrenciler arasında tanınmasına yardımcı olur. Baran, öğretim ve teknolojinin eğitimde kullanımı ile ilgilenmektedir.

 

Melda Göknil

Pazarı, tüketiciyi ve trendleri nasıl kavrayacağımız konusunda 20 yıllık kurumsal deneyime sahip olan Melda Göknil; bu deneyimi, şirketlerin gelecek için kendi stratejilerini oluşturmalarına yardımcı olmak için kullanmaktadır. Bir danışman olarak, tasarım odaklı düşünme zihniyetini ve insan merkezli yaklaşımı uygulayarak çeşitli sektörlerin ürün, hizmet ve sistem evrenlerinde ileriye dönük düşünmelerini kolaylaştırmakta ve desteklemektedir. Her program, eğitim veya seminer aracılığıyla yeni teknoloji ve trend keşifleriyle müşterilerine değer katmayı hedeflemektedir. Şirketlerin kurumsal varlığını yükseltecek yeni bir deneyim, hizmet ve yolculuk tasarımı için “İnsan Odaklı” yaklaşımı kullanarak özel kolaylıklar ve atölyeler tasarlamak, UX ve CEX konusundaki deneyim ve eğitimini kullandığı için başka bir alandır. Yaratıcı Liderlik ve İnovasyona odaklanan eğitim içeriği hazırlamak veya temel kurumsal eğitim materyallerini her şey dahil bir eğitim programında organize etmek, yürüttüğü başka bir işlevdir. Tasarımın yanı sıra, sosyal beceri eğitimleri veriyorum (özellikle Tasarım Düşüncesi ve Öykü Anlatma), empati, fikir oluşturma ve fırsat tanıma odaklı atölye çalışmaları ve kolaylaştırmalar yürütmektedir.

 

Özgür Bozdoğan

Özgür Bozdoğan 17 Mayıs 1969 tarihinde Kadirli'de doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Adana'da tamamladı. 1987 yılında Adana Anadolu Lisesinden mezun oldu ve aynı yıl Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Öğretmenliğinde lisans eğitimine başladı. 1991 yılında üniversiteden mezun olarak MEB'de öğretmen olarak göreve başladı ve halen öğretmen olarak çalışmaya devam etmektedir. 2003 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Enstitüsü İngiliz Dili Öğretmenliği yüksek lisans programını bitirdi. Ankara, Çankırı ve Çorum'da farklı okul türlerinde öğretmen olarak görev yaptı. Öğretmen sendikalarında da görev alan Özgür Bozdoğan, sendika ilçe temsilciliği, şube başkanlığı ve merkez yürütme kurulu üyeliği gibi çeşitli kademelerde de görev ve sorumluluk üstlendi. Halen Ankara Atatürk Lisesinde İngilizce öğretmeni olarak görev yapmaktadır.

 

Zeynep Dereli

Ülkemizin ve toplumun kültürel ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak teknoloji okuryazarları ve geleceğin girişimcilerini yetiştirmek amacıyla Türkiye’nin ilk ve tek odağı insan olan Teknoloji ve İnsan Kolejlerini (Tink) kuran Zeynep Dereli, eğitimin günümüz şartlarına adapte edilebilmesi için farklı ülkelerdeki eğitim modellerini incelemiş ve elde ettiği bilgiler ışığında Tink’i hayata geçirmiştir. Türkiye’ye özel bir eğitim modelini ortaya koyduğu Dijital Yerliler kitabı Ekim 2019’da yayınlanmıştır. Henüz kariyerinin başlarında İstanbul’daki Dundas &Ünlü Menkul Kıymetler’de Birleşme ve Satın Alma bölümünde çalıştı. Bu görevi sonrasında Londra’da Shell Trading and Shipping firmasında Risk analizi, Araştırma ve Mevzuat Uyum takımlarında yer aldı. Türkiye’ye döndükten sonra Shell Türkiye’de Finansal Analizci ve Tedarik Analizcisi olarak çalıştı. Kariyerinin ikinci bölümüne ise ülkemiz ekonomisinin kalkınmasına destek veren değişik kuruluşlarda görevler üstlenerek devam etti. Bunlardan ilki Atlantik Konseyi Karadeniz Enerji ve Ekonomik Forumu’nun direktörlüğüydü. Ayrıca bir dönem SKY Türk ve CNBC-E kanallarında siyaset gündemine ilişkin haftalık “Liderler ve Kararlar” programını hazırlayıp sundu. Daha sonra düşünce kuruluşlarından Türk Politika Forumu’nun Genel Koordinatörlüğü’nü yürüttü. Tüm bunların yanı sıra GLOW İletişim firmasının ve APCO Türkiye’nin kuruculuğunu ve CEO’luğunu üstlendi. Bundan evvel, DRUM (Dialogue, Respect and Understanding through Music) isimli sosyal sorumluluk projesini hayata geçirdi. Londra’daki SOAS Üniversitesi’nde Kalkınma Ekonomileri alanında yüksek lisans yaptı ve Princeton Üniversitesi’nden mühendislik ve Orta Doğu Araştırmaları Sertifikasıyla mezun oldu. Zeynep Dereli’nin katıldığı diğer sosyal sorumluluk projeleri arasında yönetim kurulunda olduğu İTÜ BMT-KAUM Danışma Kurulu, TÜBİSAD ve WTech ile kurucularından olduğu Endeavour bulunuyor.