ELT 203 Teaching Reading Skills dersimizin teknoloji haftasında, Araştırma Görevlisi Sevim Berhiv Acay konuğumuz oldu. Ders kapsamında, eye-tracker ve virtual reality (VR) teknolojilerinin okuma öğretiminde nasıl kullanılabileceğine ilişkin bir workshop gerçekleştirildi. Öğrencilerimiz bu teknolojileri deneyimleme fırsatı bularak, dil öğretimine entegrasyonlarına dair değerlendirmelerde bulundu.
Dersimize katkılarından dolayı Araştırma Görevlisi Sevim Berhiv Acay’a teşekkür ederiz.
TEDÜ Eğitim Fakültesi bünyesinde yürütülen Teacher+ programı kapsamında pilot derslerden biri olarak belirlenen ve İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı’nda görevli Dr. Öğr. Üyesi Arzu Kanat-Mutluoğlu ile Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Sak tarafından verilen ELT 303 Teaching Speaking Skills dersine kayıtlı İngilizce öğretmen adayları; yapay zekâ, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik gibi araçları öğretim süreçlerinde etkili biçimde kullanmaya yönelik pedagojik ve teknolojik deneyimler kazanma fırsatı buldular.
İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Görevlimiz Dr. Mehmet Sak, İstanbul Medipol Üniversitesi’nde düzenlenen 4. Uluslararası Psychology for Language Teachers and Learners Konferansı’nda (ICPLTL-2025), üstün akademik potansiyeli, yenilikçi araştırma faaliyetleri, ve alana sağladığı değerli katkılardan dolayı “Genç Araştırmacı Ödülü”ne layık görülmüştür.
TED Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümü öğretim üyemiz Doç. Dr. Melike Ünal Gezer'in "Optimizing *Older Young Learners’ Sociolinguistic and Sociocultural Awareness via Linguistic Landscapes" başlıklı projesi önerisi TEDÜ Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) kapsamında fon desteği almaya hak kazandı.
İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyemiz Doç. Dr. Ufuk Balaman’ın, "From a Learner's Perspective: Tracing L2 Interactional Competence Development in Video-Mediated Task-Based Interactions" başlıklı ortak yazarlı makalesi International Journal of Applied Linguistics dergisinde yayımlandı.
Makaleye linkten ulaşabilirsiniz:
https://doi.org/10.1111/ijal.70008
TED Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümü Dr. Öğr.
TED Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinden Zeynep Akyazı ve Buğra Naim Acar tarafından tasarlanan TEDÜ-Lisans Öğrencileri Bilimsel Araştırma Desteği Projesi (TEDÜ-LAD) kabul edildi.
"Listening to the Voices of Students at Language Preparatory Programs: A Need Analysis" başlıklı projede, araştırmacı öğrenciler İngilizce hazırlık programlarında öğrenim gören öğrencilerin sürece bakış açılarını inceleyecekler.
İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyemiz Doç. Dr. Ufuk Balaman’ın, "Claims of teacher learning and retrospective tracing of claimed events in video-mediated transnational virtual exchange interactions" başlıklı ortak yazarlı makalesi Applied Linguistics dergisinde yayımlandı.
Makaleye linkten ulaşabilirsiniz:
https://doi.org/10.1093/applin/amaf055
İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyemiz Doç. Dr. Ufuk Balaman’ın, "Dealing with divergent feedback trajectories in video-mediated, transnational, and collaborative task design meetings" başlıklı ortak yazarlı makalesi Learning, Culture and Social Interaction dergisinde yayımlandı.
Makaleye linkten ulaşabilirsiniz:
https://doi.org/10.1016/j.lcsi.2025.100936
İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyemiz Doç. Dr. Ufuk Balaman’ın, Learning to Analyze L2 Classroom Interactions: The Case of Pre-Service Teachers’ Video-Mediated Interactions başlıklı kitap bölümü, Springer yayınevi tarafından basılan Conversation Analysis and Language Teacher Education: Intervention Studies adlı kitapta yayımlandı.
Kitap bölümüne linkten ulaşabilirsiniz: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-88310-1_5